Amedeo

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

Ακολουθήστε μας

Search

STEM&ART | Η συνάντηση τέχνης και μαθηματικών μέσα από την τρισδιάστατη ψηφιακή τεχνολογία: Το παιχνίδι των κύβων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο)
  -  STEM&ART | Η συνάντηση τέχνης και μαθηματικών μέσα από την τρισδιάστατη ψηφιακή τεχνολογία: Το παιχνίδι των κύβων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Τέχνη και Μαθηματικά μέσα από την τρισδιάστατη ψηφιακή Τεχνολογία «ΤΜΨΤ» είναι μια διαθεματική εκπαιδευτική πρόταση στα πλαίσια και τη γενικότερη αντίληψη της διεθνούς εκπαιδευτικής πρακτικής, γνωστής με το ακρωνύμιο STEM&ART, όπου οι αυστηρές επιστημονικές έννοιες από την Επιστήμη (Science), την Τεχνολογία (Technology), τη Μηχανική (Engineering), τα Μαθηματικά (Mathematics) και την Τέχνη (Art) προσεγγίζονται συνδυαστικά και χωρίς σύνορα.

 

Στόχος των δραστηριοτήτων του προγράμματος, είναι να συνδυαστεί η δημιουργική φαντασία (Αφήγημα), με τον τρόπο  αναπαράστασης  των χαρακτήρων (Συναισθήματα) και του χώρου (Γεωμετρία), εντός του οποίου οι χαρακτήρες αναπτύσσουν τις σχέσεις τους (Ενσυναίσθηση).

 

 

 

Το παιχνίδι των κύβων: Η Μαθηματική-Γεωμετρική πραγματικότητα πίσω από τις οφθαλμαπάτες της Τέχνης

Πάντοτε άρεσε στους καλλιτέχνες να δημιουργούν εικόνες, οι οποίες να δίνουν στα μάτια του θεατή την εντύπωση ότι το έργο τους είναι τρισδιάστατο. Γνωστοί καλλιτέχνες όπως ο Vasarely, σε πολλά από τα έργα τους, ασχολήθηκαν με την σύνθεση κύβων. Ωστόσο, οι συνθέσεις αυτές ήταν τις περισσότερες φορές ζωγραφισμένες πάνω σε έναν επίπεδο καμβά, με αποτέλεσμα όλο το έργο να δίνει την ψευδαίσθηση του στερεού.

 

Εκμεταλλευόμαστε τις δυνατότητες των σύγχρονων δυναμικών ψηφιακών εφαρμογών, προκειμένου να αποδώσουμε όχι μόνο τη γεωμετρική αναπαράσταση χώρου και αντικειμένων, αλλά και την κίνηση των αντικειμένων στον χώρο αυτό σε χρόνο πραγματικό.

 

Παράλληλα αναπτύσσονται ερωτήματα για την ίδια τη δομή του χώρου και των αντικειμένων, τα οποία βρίσκονται μέσα σ’ αυτόν.

 

Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές:

 

  • Αλληλεπιδρούν με επιλεγμένους Αναγεννησιακούς πίνακες, καθώς και πίνακες από την Op art – V. Vasarely, στους οποίους αναπαριστάνονται τρισδιάστατες μορφές σε επίπεδη απεικόνιση (γραμμική προοπτική και αξονομετρική προβολή αντίστοιχα)
  • Ανακαλύπτουν το ρόλο της ψευδαίσθησης και της αμφισημίας, που οφείλεται στην αξονομετρική προβολή καθώς και στη γραμμική προοπτική
  • Δημιουργούν μια πρώτη φυσική προσομοίωση του χώρου και παράλληλα την πρώτη νοητική αφαίρεση του τρισδιάστατου
  • Δημιουργούν μια πρώτη 3D ψηφιακή προσομοίωση του χώρου με τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία τα οποία είναι διαθέσιμα σε όλους τους Η/Υ αλλά ακόμα και στο κινητό τους, στην οποία τοποθετούν τους χαρακτήρες του αφηγήματός τους με τρόπο δυναμικό.
  • Κατανοούν τον ουσιαστικό ρόλο της λογικής των μαθηματικών, η οποία παράλληλα με την νευροεπιστήμη και την ψυχολογία της οπτικής αντίληψης, χρησιμοποιείται για την άρση των αντιφάσεων που δημιουργούν οι αμφίσημες εικόνες
  • Ανακαλύπτουν τα παιχνίδια των διαστάσεων μέσα από αδύνατα σχήματα των μαθηματικών, όπως το τρίγωνο του Penrose, και της τέχνης του M.C. Escher

 

 

 

Επιστημονικός σχεδιασμός:

Άρης Μαυρομμάτης, Μαθηματικός, Θεωρητικός Τέχνης Phd, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Σχολή Καλών Τεχνών-Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Απόστολος Παπανικολάου, Μαθηματικός Msc, Καθηγητής Βαρβακείου Προτύπου Σχολής, Ερευνητής της Διδακτικής των Μαθηματικών.

 

 

 

Από 2 Οκτωβρίου 2023

Ημέρα διεξαγωγής: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη

Ώρα: 10:00

Διάρκεια προγράμματος: 90’

Κόστος συμμετοχής: 6€/άτομο

Μέγιστος αριθμός ατόμων: 25

 

Πληροφορίες-Κρατήσεις

Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων: 2103611206 (εσωτ: 1042, 1044), education@thf.gr