Amedeo

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

Ακολουθήστε μας

Search

B&M Theocharakis Foundation for the Fine Arts and Music
  -  Νέα   -  ΡΟΣΣΙΝΙ 150 ΧΡΟΝΙΑ | Péchés de Vieillesse ή Oι Aμαρτίες των Γηρατειών

Το 2018 συμπληρώνονται 150 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου Ιταλού μουσουργού και μεγάλου φιλέλληνα. Γνωστός στους περισσότερους από τις κωμωδίες του και κυρίως από τον Κουρέα της Σεβίλλης, ο Rossini διέπρεψε σε όλα σχεδόν τα είδη της μουσικής (όπερα, τραγούδια, καντάτες, θρησκευτική μουσική). Στα ύστερα, όμως, χρόνια της ζωής του, μας άφησε και άλλη μια παρακαταθήκη, τη γαστρονομική του δεινότητα, μέσα από πλούσιες, ενίοτε πολύπλοκες συνταγές. Την ίδια εποχή συνθέτει και το 14τομο έργο του φόρο τιμής στην ανθρώπινη ζωή και την τρίτη ηλικία, πάντα όμως με το χιούμορ που τον διακατείχε σε όλη του τη ζωή. Παρουσιάζεται μια επιλογή από τον «αμαρτωλό» Rossini, για πιάνο και φωνή με την κοντράλτο Μαρίτα Παπαρίζου και τον ταλαντούχο πιανίστα Μάριο Παντελιάδη, αλλά και πολλές εκπλήξεις…

 

Μαρίτα Παπαρίζου μεσόφωνος
Μάριος Παντελιάδης πιάνο

 

Μαρίτα Παπαρίζου

Γεννήθηκε στο Βόλο και έκανε το ντεμπούτο της στη Γένοβα στο ρόλο του Όναρο, στην 1η Παγκόσμια Αναβίωση στη σύγχρονη εποχή του έργου του Ν. Πόρπορα «Αριάδνη στη Νάξο», σχεδόν αμέσως μετά την επιλογή της ως υπότροφος του Κληροδοτήματος Αλεξάνδρα Τριάντη, από τον ΟΜΜΑ (1999). Έκτοτε έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ), ερμηνεύοντας διάφορους ρόλους, όπως η 3η Ντάμα στο «Μαγικό Αυλό», Μανταλένα στο «Ριγκολέτο», Φενένα στο «Ναμπούκο», Αμάστρις στον «Ξέρξη», τον ομώνυμο ρόλο στο «Μαινόμενο Ορλάνδο», Ροζίνα στον «Κουρέα της Σεβίλλης», Ιζαμπέλα στην «Ιταλίδα στο Αλγέρι», Ιζολιέ στον «Κόμη Ορύ» και τον ομώνυμο ρόλο στην «Κάρμεν». Έχει ηχογραφήσει για την ΕΡΑ το «Μάγο Έρωτα» του Ντε Φάγια, ενώ ξαναπαρουσίασε το συγκεκριμένο έργο και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Επίσης έχει ερμηνεύσει το ρόλο της Διδούς στην όπερα του Πέρσελ «Διδώ και Αινείας», στην Κέρκυρα (θέατρο Φοίνικας). Έχει κληθεί από διάφορα ευρωπαϊκά θέατρα όπως η Όπερα του Μόντε Κάρλο, όπου τραγούδησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ταγκρέδο», αλλά και πολλά ιταλικά θέατρα όπως αυτά της Πίζα, του Λιβόρνο και του Τρέντο για να τραγουδήσει τον Αρσάκη στην όπερα «Σεμίραμις». Η εξαιρετική της ικανότητα στους ρόλους της μεσοφώνου κολορατούρας την οδήγησε στο Μασσύ για να ερμηνεύσει την Ιζαμπέλα και στο Μπιλμπάο όπου τραγούδησε το ρόλο του Σμέτον δίπλα στην  «Άννα Μπολένα» της Τζουν Άντερσον. Έχει επίσης τραγουδήσει το ρόλο της Κίρκης στον «Τηλέμαχο ή Το Νησί της Κίρκης» του Γκλουκ σε 1η Παγκόσμια Αναβίωση στη σύγχρονη εποχή τόσο στο Λονδίνο (Σάντλερς Γουέλς) όσο και στο Ηρώδειο, προσφέροντας μια δραματική ερμηνεία, η οποία παρέπεμπε σύμφωνα με τους κριτικούς σε ηρωίδα του Μιχάλη Κακογιάννη. Παρόλα αυτά η φωνή της θεωρήθηκε κατάλληλη για να τραγουδήσει το ρόλο της Μάρυ στον «Ιπτάμενο Ολλανδό», υπό τη διεύθυνση του Α. Ζορντάν, στη Μασσαλία, επιτρέποντάς της στη συνέχεια να δοκιμαστεί από την ΕΛΣ στο διπλό ρόλο της Γεζίμπαμπα και της Ξένης Αρχόντισσας στην ίδια παραγωγή στης «Ρουσάλκα» με μεγάλη επιτυχία. Το ντεμπούτο της στο ρόλο της Κάρμεν το 2009 στη Λάρισα της προσέφερε το βραβείο της «Παραγωγής της χρονιάς» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Όσον αφορά το ρεπερτόριο μπαρόκ έχει συνεργαστεί με το μαέστρο Αντόνιο Φλόριο και την Καπέλα ντελά Πιετά ντε Τουρκίνι σε περιοδείες στην Ισπανία, με έργα του Πόρπορα, αλλά και με το Μαέστρο Κλαούντιο Σιμόνε αρχικά στο θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων με το Ορχηστρικό Σύνολο των Παρισίων (Ensemble Orchestral de Paris) και στη συνέχεια στον ΟΜΜΑ και το Φεστιβάλ του Βένετο με τους Σολίστι Βένετι. Έχει συμπράξει με διάφορες ορχήστρες όπως η Philomusica της Οξφόρδης, η Philharmonia του Λονδίνου, η Βασιλική Φιλαρμονική του Λονδίνου και οι Καμερίστες της Σκάλας του Μιλάνου σε μια βραδιά αφιερωμένη στη σχέση της Ελλάδας με την όπερα.  Το CD όπου τραγουδά το ρόλο του Ταυρίδη στην «Αριάδνη στην Κρήτη» του Χέντελ, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου και τους Σολίστες της Πάτρας, κυκλοφορεί ήδη από την MDG, έχοντας κερδίσει διεθνή αποδοχή από τους κριτικούς και πολλές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένου του CHOC de la Musique, ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε από την ίδια εταιρεία το προσωπικό της CD «Vivaldi ma non solo», με τον Κλαούντιο Σιμόνε και τους Σολίστι Βένετι, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα κονσέρτα ερμηνεύοντας άριες ή ορατόρια όπως το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι, τη «Λειτουργία σε Ντο ελάσσονα» του Μότσαρτ, το «Τε Ντέουμ» του Μπρούκνερ, τη «Λειτουργία του Λόρδου Νέλσωνος» του Χάυδν καθώς και τα «Στάμπατ Μάτερ» των Ροσίνι και Βιβάλντι, στο Λονδίνο (Cadogan Hall και Queen Elizabeth’s Hall), στο Παρίσι (Σατλέ), την Οξφόρδη, τη Γενεύη, τον ΟΜΜΑ (υπό τη διεύθυνση του Κρίστοφερ Χόγκγουντ) και τον ΟΜΜΘ. Η εκπληκτική ευελιξία της φωνής της κατέστησε δυνατή τη συμμετοχή της σε έργα μοντέρνων συνθετών όπως οι Ρεσπίγκι, Μπουλέζ, Βρόντος, Αντωνίου, Μαραγκόπουλος, Αλίκη Κόλλια και πολλοί άλλοι.

 

Μάριος Παντελιάδης

Ο Μάριος Παντελιάδης έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις ως σολίστ πιάνου λαμβάνοντας θετικά σχόλια από κοινό, καλλιτέχνες και κριτικούς σε σημαντικές αίθουσες όπως: Musikverein της Βιέννης, Sydney Opera House, St Martin-in-the-Fields του Λονδίνου, Auditorium S. Cecilia της Ρώμης, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης κ.α. Έχει παίξει επίσης σε άλλες αίθουσες σε Αγγλία, Αυστρία, Αυστραλία, Γαλλία, Ελλάδα, Η.Π.Α., Ιταλία, Ισπανία, Μάλτα και Ρουμανία. Έχει συνεργαστεί με την ορχήστρα Πάραλος στην Αθήνα (Beethoven Κοντσέρτο No.3, διευθυνση Ε. Καλκάνης), την ορχήστρα του Petersfield (Brahms Concerto No.1, διεύθυνση Robin Browning) και ως μαέστρος και σολίστ με την φοιτητική ορχήστρα MSO (Mecklenburgh square orchestra) του Λονδίνου και την ιστορική ορχήστρα Meininger Hofkapelle στη Γερμανία (Mozart Κοντσέρτο No.23, KV488). Εκτός από τη σολιστική μουσική είναι αφιερωμένος και στη μουσική δωματίου σε τακτική συνεργασία με σημαντικούς καλλιτέχνες όπως τους βιολονίστες Fabrizio Falasca, Γιώργο Ζαχαρία και Francisco Coser, τη σοπράνο Simona Mihai κ.α.. Επίσης είναι μέλος του Mythos Trio με εμφανίσεις σε Ιταλία, Ελλάδα, Μάλτα και ΗΠΑ. Έχει αποσπάσει πολυπληθή πρώτα βραβεία και ποικίλες διακρίσεις σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου σε Ελλάδα (“Γιώργος Θυμής” 2017- καλύτερος Έλληνας διαγωνιζόμενος, “Άνδρος” 2005- 1ο βραβείο), Ιταλία (“Roma” 2012 -1ο βραβείο, “Rospigliosi” 2012 -1ο βραβείο, “Premio Cafaro” 2010-1ο βραβείο, “Magliano Sabina” 2010 -1ο βραβείο κ.α.), Γαλλία (“Epinal” 2013- καλύτερη ερμηνεία μοντέρνου έργου) και Αγγλία (“Else Cross modern piano prize” 2014). Έλαβε τη διάκριση Making Music’s Award for Young Concert Artists (AYCA 2014) έχοντας επιλεγεί ανάμεσα σε περίπου 80 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Σημαντικό αντίκτυπο στη μουσική του προσωπικότητα και σταδιοδρομία είχαν οι καθηγητές: Πάρρυ Δερέμπεη-Παπασταύρου (Ωδείο Αθηνών), Sergio Perticaroli (Ακαδημία Santa Cecilia της Ρώμης 2006-2008), Noel Flores και Jan Jiracek (Πανεπιστήμιο της Βιέννης 2010-2012), Tatiana Sarkissova (Royal Academy of Music 2013-2015) οι οποίοι τον οδήγησαν όχι μόνο διακρίσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών του αλλά και σε μια καθαρά καλλιτεχνική αντιμετώπιση της μουσικής εκτέλεσης. Στη μουσική σχολή της Fiesole της Ιταλίας (Φλωρεντία) παρακολούθησε ειδικά μεταπτυχιακά μαθήματα από την διεθνούς φήμης πιανίστα Eliso Virsaladze (2012) καθώς επίσης και από το Trio di Parma (μουσική δωματίου, 2009). Επίσης, έχει συμμετάσχει σε πολλά masterclass με σπουδαίους πιανίστες όπως: Aldo Ciccolini, William Grant Naboré, France Clidat, Pascal Devoyon, Lilya Zilberstein, Valery Sagaidachny κ.α.. Εκτός από τις μουσικές του σπουδές στο πιάνο ολοκλήρωσε και το Bachelor στη Διεύθυνση Ορχήστρας στο Ωδείο Santa Cecilia με καθηγητή τον Dario Lucantoni (Οκτώβριος 2011) και συνέχισε μαθήματα στη Διεύθυνση με καθηγητές τους Paul Brough και Sian Edwards στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου (2013-2015). Το Μάιο 2017 συμμετείχε στο 8ο πανελλήνιο Masterclass διεύθυνσης ορχήστρας με τον μαέστρο Μιχάλη Οικονόμου όπου κατόπιν ψηφοφορίας διακρίθηκε στην πρώτη θέση και διηύθυνε τμήμα από το Ρέκβιεμ του Μότσαρτ με την Συμφωνική ορχήστρα Αθηνών και τη χορωδία του ΕΜΠ ενώ σε επόμενες συμμετοχές πάντα κατόπιν διάκρισης εμφανίστηκε με την ίδια ορχήστρα, διευθύνοντας μέρος της 2ης Συμφωνίας του Brahms και την Ouverture από την “Gazza Ladra” του Rossini. Παράλληλα με την καλλιτεχνική του δραστηριότητα, από το 2012 ο Μάριος Παντελιάδης είναι καθηγητής πιάνου στο προακαδημαϊκό επίπεδο στο Ωδείο “Santa Cecilia” της Ρώμης, ένα από τα σημαντικότερα μουσικά ιδρύματα της Ιταλίας. Επίσης, παρακολούθησε το πρόγραμμα LRAM στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου (2014/15), όπου μελέτησε συγκεκριμένες μεθόδους διδασκαλίας πιάνου ανάλογα με διάφορες ηλικίες και επίπεδα των μαθητών.

 Είπαν για εκείνον…

 Aldo Ciccolini “Ένας πραγματικός καλλιτέχνης με ταλέντο αδιαμφισβήτητο”

 Petersfield Post: “Ένας εμπνευσμένος σολίστας, το παίξιμο του οποίου ήταν ευρύ και ηρωικό…”

Philip Young: “Ένα φινετσάτο πρόγραμμα παιγμένο με δυνατό χαρακτηρα και έναν σολίστα πρώτης τάξεως.”

Noel Flores “Ήχος με φρεσκάδα, προσωπικότητα και λυρισμό, ελκυστικός και καλόγουστος από έναν ιδιαίτερα ταλαντούχο και ενδιαφέρον μουσικό…”

 Sydney Morning Herald “Μεγάλος ερμηνευτής που καθήλωσε το κοινό…”

 

 

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

Ώρα: 20.30

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ

Πληροφορίες-κρατήσεις: 2103611206