Amedeo

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

Ακολουθήστε μας

Search

Προβολή ταινιών μικρού μήκους
  -  Προβολή ταινιών μικρού μήκους

Ημερομηνία/Ώρα
19/03/2023
19:00 - 21:00

Τοποθεσία
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη


Maesmak, 2009, Video, 20´ 2´´

Maesmak σημαίνει «Πώς σε λένε;» στα αραβικά. Στα τέλη του 2002, λίγο πριν από την εισβολή στο Ιράκ, μια στοχαστική περιπλάνηση λαμβάνει χώρα στην πόλη Ρούτμπα με σκοπό να φυτευτεί μια ελιά κατά του πολέμου. Maesmak είναι επίσης μια μεταφορά για τον καρκίνο, μια ασθένεια που εισβάλλει στο σώμα μιας δικτατορίας και το αναλώνει. Τα πρωταρχικά της θύματα εμφανίζονται δίχως όνομα στο βιβλίο της Ιστορίας.

 

Ιπποδάμεια, 2023, Video, 17´

Η Ιπποδάμεια αφηγείται τι είδε ο Georges Salameh από τότε που ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Tο βίντεο περιδιαβαίνει την πλατεία Βικτωρίας, αναζητώντας ξεθωριασμένες καταγωγές και θέτοντας ερωτήματα περί ανήκειν.

 

Mετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση και Q&A με τον καλλιτέχνη. 

Συντονίστρια: Νατάσσα Χριστιά

 

Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

Ώρα: 19:00 – 21:00

 

Είσοδος Ελεύθερη 

Απαραίτητη η προκράτηση θέσεων εδώ

 

Αν η δράση εμφανίζεται ως «Sold Out» στην ιστοσελίδας μας, παρακαλώ στείλτε email στο education@thf.gr.

 

 

 

*Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης του THF Raw, με τίτλο Το Ικρίωμα.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Ο Georges Salameh είναι εικαστικός καλλιτέχνης και κινηματογραφιστής. Η δουλειά και η έρευνά του αφορούν σε μια ιδιότυπη εμπειρία της καθίζησης, τόσο με τη φυσική όσο και με τη μεταφυσική έννοια, μέσα από τη δημιουργική σύγκριση της πραγματικότητας, των γλωσσών και των αφηγήσεων. Οι πρώτες του ύλες είναι αρχεία, ηχογραφήσεις, εικόνες, που προκύπτουν μέσα από περιπατητικές πρακτικές, χειρονομίες και ανακατασκευές, καθώς και από την αίσθηση της ακοής. Τα έργα του παράγονται σε μεγάλες χρονικές περιόδους περιμένοντας να συμβεί αυτή η ελάχιστη καθίζηση. Έχει ζήσει στο Λίβανο, την Κύπρο, τη Γαλλία, τη Σικελία και την Αίγυπτο. Τα τελευταία έξι χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Στην πρώτη του επαφή με τον κινηματογράφο και τη φωτογραφία, πριν από δύο δεκαετίες, επιχείρησε να αγκαλιάσει την Αθήνα, την πόλη που τον διαμόρφωσε, όχι τόσο για αυτό που θα έπρεπε να είναι ή για αυτό που ήθελε να είναι, αλλά για αυτό που είναι και του διέφευγε. Το αποτέλεσμα ήταν μια σειρά από μικρού μήκους ταινίες και φωτογραφικές σειρές που συγκέντρωσε στα «Τετράδια ειρήνης» (Cahiers de la paix, 1998-2006). Από το 1998 εκθέτει φωτογραφικές εγκαταστάσεις και βίντεο, ντοκιμαντέρ και δοκιμιακές ταινίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2009 είναι συνιδρυτής της πλατφόρμας παραγωγής και εκδόσεων MeMSéA. Τα έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.

 

Η Νατάσσα Χριστιά εργάζεται ως επιμελήτρια, αρθρογράφος και εκπαιδευτικός στον χώρο της καλλιτεχνικής φωτογραφίας, με έδρα την Βαρκελώνη. Η έρευνά της επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο η  φωτογραφία, το αρχείο, το φιλμ και το φωτογραφικό βιβλίο (photobook) συνδιαλέγονται με την καλλιτεχνική πρωτοπορία του 21ου αιώνα, συμβάλλοντας στην αναθεώρηση και ανανέωση των κυρίαρχων αφηγηματικών σχημάτων και ιδεολογικών μύθων του σύγχρονου οπτικού πολιτισμού. Μεταξύ των εκθέσεων που έχει επιμεληθεί, περιλαμβάνονται: AMORE: An Unfinished Trilogy by Valentina Abenavoli (Void / Athens Photo Festival 2017), Dragana Jurišić: My Own Unknown (Centre Culturel Irlandais, Παρίσι 2017), Reversiones (Centro de la Imagen, Πόλη του Μεξικού 2017), Lukas Birk: Travelogue Sammlung (Galerie Lustenau, Αυστρία, 2018), The Family of No Man (επιμέλεια από κοινού με τον Brad Feueherlm, Cosmos Arles Books 2018), You Are What You Eat (Krakow Photomonth 2019) και ACTS I-VII by Oculi, (PHOTO 2022 Ιnternational Festival of Photography-Benalla Gallery, Αυστραλία). Έχει δημοσιεύσει κείμενα δοκιμιακού χαρακτήρα σε διεθνείς δημοσιεύσεις και συλλογικούς τόμους.