Amedeo

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

Ακολουθήστε μας

Search

Εργαστήριο: Βιβλίο, φωτογραφικό αρχείο και μυθοπλασία
  -  Εργαστήριο: Βιβλίο, φωτογραφικό αρχείο και μυθοπλασία

Ημερομηνία/Ώρα
19/03/2023
12:00 - 14:00

Τοποθεσία
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη


Η δράση φέρνει σε επαφή την αφήγηση και το αρχειακό ντοκουμέντο με το βιβλίο. Τί προκύπτει από την εν νέου ανάγνωση βιβλίων και κειμένων που έχουν χαραχθεί στη μνήμη και το υποσυνείδητο της γενεαλογίας μας; Πώς στοιχειώνουν οι αφηγήσεις και οι απαγγελίες στίχων το οικογενειακό άλμπουμ, και πώς γίνεται το αντίθετο; Ο καλλιτέχνης θα προβεί σε μια δεύτερη, πιο προσεκτική ανάγνωση και οικειοποίηση μιας σειράς βιβλίων, τα οποία ενέπνευσαν το έργο του Let Us Stop and Weep ως παράθυρα αφηγήσεων που ξεκλειδώνουν ιστορίες μιας απωθημένης, παρελθούσας ζωή. Θα συνδιαλλαγεί μαζί τους, αναγνωρίζοντας τη σημασία που κατέχουν ως μέρος ενός κληροδοτήματος αναμνήσεων αναπόσπαστα συνδεδεμένων με τα ατομικά και συλλογικά  βιώματα του όποιου ξεριζωμού.

 

Αφηγητές: Georges Salameh, Νατάσσα Χριστιά

 

Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

Ώρα: 12:00 – 14:00

 

Είσοδος Ελεύθερη 

Απαραίτητη η προκράτηση θέσεων εδώ

 

Αν η δράση εμφανίζεται ως «Sold Out» στην ιστοσελίδας μας, παρακαλώ στείλτε email στο education@thf.gr.

 

*Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης του THF Raw, με τίτλο Το Ικρίωμα.

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Ο Georges Salameh είναι εικαστικός καλλιτέχνης και κινηματογραφιστής. Η δουλειά και η έρευνά του αφορούν σε μια ιδιότυπη εμπειρία της καθίζησης, τόσο με τη φυσική όσο και με τη μεταφυσική έννοια, μέσα από τη δημιουργική σύγκριση της πραγματικότητας, των γλωσσών και των αφηγήσεων. Οι πρώτες του ύλες είναι αρχεία, ηχογραφήσεις, εικόνες, που προκύπτουν μέσα από περιπατητικές πρακτικές, χειρονομίες και ανακατασκευές, καθώς και από την αίσθηση της ακοής. Τα έργα του παράγονται σε μεγάλες χρονικές περιόδους περιμένοντας να συμβεί αυτή η ελάχιστη καθίζηση. Έχει ζήσει στο Λίβανο, την Κύπρο, τη Γαλλία, τη Σικελία και την Αίγυπτο. Τα τελευταία έξι χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Στην πρώτη του επαφή με τον κινηματογράφο και τη φωτογραφία, πριν από δύο δεκαετίες, επιχείρησε να αγκαλιάσει την Αθήνα, την πόλη που τον διαμόρφωσε, όχι τόσο για αυτό που θα έπρεπε να είναι ή για αυτό που ήθελε να είναι, αλλά για αυτό που είναι και του διέφευγε. Το αποτέλεσμα ήταν μια σειρά από μικρού μήκους ταινίες και φωτογραφικές σειρές που συγκέντρωσε στα «Τετράδια ειρήνης» (Cahiers de la paix, 1998-2006). Από το 1998 εκθέτει φωτογραφικές εγκαταστάσεις και βίντεο, ντοκιμαντέρ και δοκιμιακές ταινίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2009 είναι συνιδρυτής της πλατφόρμας παραγωγής και εκδόσεων MeMSéA. Τα έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.

 

Η Νατάσσα Χριστιά εργάζεται ως επιμελήτρια, αρθρογράφος και εκπαιδευτικός στον χώρο της καλλιτεχνικής φωτογραφίας, με έδρα την Βαρκελώνη. Η έρευνά της επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο η  φωτογραφία, το αρχείο, το φιλμ και το φωτογραφικό βιβλίο (photobook) συνδιαλέγονται με την καλλιτεχνική πρωτοπορία του 21ου αιώνα, συμβάλλοντας στην αναθεώρηση και ανανέωση των κυρίαρχων αφηγηματικών σχημάτων και ιδεολογικών μύθων του σύγχρονου οπτικού πολιτισμού. Μεταξύ των εκθέσεων που έχει επιμεληθεί, περιλαμβάνονται: AMORE: An Unfinished Trilogy by Valentina Abenavoli (Void / Athens Photo Festival 2017), Dragana Jurišić: My Own Unknown (Centre Culturel Irlandais, Παρίσι 2017), Reversiones (Centro de la Imagen, Πόλη του Μεξικού 2017), Lukas Birk: Travelogue Sammlung (Galerie Lustenau, Αυστρία, 2018), The Family of No Man (επιμέλεια από κοινού με τον Brad Feueherlm, Cosmos Arles Books 2018), You Are What You Eat (Krakow Photomonth 2019) και ACTS I-VII by Oculi, (PHOTO 2022 Ιnternational Festival of Photography-Benalla Gallery, Αυστραλία). Έχει δημοσιεύσει κείμενα δοκιμιακού χαρακτήρα σε διεθνείς δημοσιεύσεις και συλλογικούς τόμους.