Amedeo

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

Ακολουθήστε μας

Search

Νέα
  -  Νέα (Page 7)

Ο Γιώργος Κοντογιώργης σε έναν απολογισμό της πορείας του Ελληνισμού από την εποχή της Οθωμανικής κατοχής στην Επανάσταση και την γέννηση του Νέου Ελληνικού κράτους, έως τον 21ο αιώνα. Αξιολογεί την διαδρομή των Ελλήνων  και τα αποτελέσματα της πορείας προς την σύγχρονη εποχή. Περιγράφει τις επικρατέστερες εκδοχές για το μέλλον του Ελληνισμού. Δευτέρα, 20:30-22:00 18, 25 Μαΐου 1, 8, 15, 22, 29 Ιουνίου 6, 13, 20 Ιουλίου Κόστος

Ένα ψυχογράφημα της συλλογικής μας ευαισθησίας με οδηγό μια από τις αρχαιότερες λέξεις της γλώσσας μας. Η λέξη «θυμός» στον Όμηρο σημαίνει ψυχή, καρδιά, διάθεση, επιθυμία. Σήμερα σημαίνει μόνον την οργή. Πώς έφτασε η ψυχή να ταυτιστεί με την οργή; Την μήνιν του Αχιλλέα ο Μαρωνίτης την μεταφράζει «θυμό». Ο Μακρυγιάννης μιλάει για την «θυμωμένη» του πληγή. Είμαστε μια θυμωμένη κοινωνία. Η δημοκρατία μας

Το τοπίο είναι χώρος, έκταση, ένα πεδίο, μια ανάμνηση, μια νοσταλγία, ένα βλέμμα, ένας τοίχος. Το τοπίο δε χωρά σε αυστηρά όρια, δεν έχει αρχή και τέλος. Είναι μια ανοιχτή εννοιολογική και υποκειμενική αντίληψη και δεν έχει όρια, σύνορα ή αποκλειστικότητα. Η ματιά του καθενός, η παρατηρητικότητα του, ο χωροχρόνος στον οποίο έγκειται, σε τι θα περάσει τον χρόνο του, όλα αυτά δημιουργούν

Το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη σας προσκαλεί να περάσετε τις ψηφιακές του πόρτες συμμετέχοντας στα πρώτα ψηφιακά σεμινάρια (online webinars). Σκοπός τους είναι να εκμηδενίσουν τη γεωγραφική απόσταση μεταξύ μας και να συμβάλουν στην ανάπτυξη των γνώσεων, της δημιουργικότητας και των προσωπικών μας ικανοτήτων. Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται από τους γνωστούς καταξιωμένους επαγγελματίες, συνεργάτες του Ιδρύματος και διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας τη δυνατότητα

της Λαμπρινής Καρακούρτη-Ορφανοπούλου   Η ανθρώπινη μορφή και η αναζήτηση του μοντερνισμού μέσα από την παράδοση Η Μορφή στη ζωγραφική της γενιάς του ’30. Μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, την Οκτωβριανή Επανάσταση και τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922, δημιουργήθηκαν μεγάλα πολιτικά, ηθικά, κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, που δεν άφησαν ανεπηρέαστες τις τέχνες και τον εικαστικό κόσμο. Στην Ελλάδα η Μικρασιατική καταστροφή υπήρξε καταστροφική και καθόρισε ό,τι επακολούθησε.

της Λαμπρινής Καρακούρτη-Ορφανοπούλου   Μορφή με τις επιδράσεις της belle époque Η στροφή από το Μόναχο στο Παρίσι, που παρατηρείται γύρω στο 1900, φέρνει στην ελληνική τέχνη την αύρα της belle époque, πριν επικρατήσουν τα ανανεωτικά ρεύματα. Στην έκθεση, το πνεύμα της Art-nouveau εκπροσωπείται από τον Παύλο Μαθιόπουλο (1876-1956) με το έργο Αγόρια και από τον Κωνσταντίνο Παρθένη (1878/1879-1967) με το έργο Κυρία της belle époque,

Ο εικαστικός λόγος της Κικής Δημουλά για το έργο του Σωτήρη Σόρογκα:     Ανιστορώντας τη φθορά   Ζωγράφος δεν είμαι και επομένως με την άδεια που μου δίνει η αφιλοκέρδεια, και με όσες διδακτικές πληροφορίες μου παρέχει η εντατική παρατηρητικότητά μου, μπορώ να ξέρω ότι το Ίδρυμα Θεοχαράκη εκπτώσεις δεν κάνει στην ακριβή ποιότητά του. Έτσι, ό,τι εκθέτει σ’ αυτόν τον τόσο οικείο, άρα και θερμό χώρο

της Λαμπρινής Καρακούρτη-Ορφανοπούλου H ανατολή του 20ού αιώνα βρήκε τους Έλληνες καλλιτέχνες να αποδεσμεύονται από τον ακαδημαϊκό νατουραλισμό και να προχωρούν σε πιο υποκειμενικές αποδόσεις της ανθρώπινης μορφής, εγκαταλείποντας την προοπτική και αναγνωρίζοντας τη δισδιάστατη πραγματικότητα της ζωγραφικής επιφάνειας. Η ανανέωση αυτή έχει την αφετηρία της στον 19ο αιώνα και συγκεκριμένα στο κίνημα του Ιμπρεσιονισμού και στο δίδαγμα του Πωλ Σεζάν (1839-1906), του κατεξοχήν