Amedeo

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

Ακολουθήστε μας

Search

Μικροί επιστήμονες – μαθαίνω τον εγκέφαλο παίζοντας! | Για παιδιά 7–10 ετών
  -  Μικροί επιστήμονες – μαθαίνω τον εγκέφαλο παίζοντας! | Για παιδιά 7–10 ετών

Ημερομηνία/Ώρα
15/03/2020
11:30 - 13:00

Τοποθεσία
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη


1 Δεκεμβρίου 2019

Τι είναι ο εγκέφαλος; Είναι μεγάλος η μικρός; Ζυγίζει πιο πολύ από ένα κοτόπουλο; Από τι αποτελείται; Γιατί μοιάζει με ζελέ; Αυτά και άλλα θα επεξεργαστούμε σε ένα βιωματικό εργαστήριο με στόχο την εκμάθηση βασικών εννοιών της νευροεπιστήμης από παιδιά. Μεταξύ άλλων σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά θα ζωγραφίσουν και θα φτιάξουν εγκεφάλους από πλαστελίνη και νευρώνες  από χάντρες , θα παίξουν ντόμινο για να αναπαραστήσουν τη νευροεπικοινωνία και  θα μας πουν με τα δικά τους λόγια τι σημαίνει εγκέφαλος για τους ίδιους.

 

19 Ιανουαρίου 2020

Πώς παράγει ο εγκέφαλος τις αισθήσεις μας; Το μάτι βλέπει και το αυτί ακούει ή μήπως η εξήγηση είναι πιο περιπλοκή; Βλέπουμε όλοι τα ίδια χρώματα; Και αν ναι, ισχύει το ίδιο και για τα ζώα; Μπορώ να ονοματίσω πράγματα που δεν βλέπω αλλά μόνο πιάνω; Αυτά και άλλα θα επεξεργαστούμε σε ένα βιωματικό εργαστήριο με στόχο την εκμάθηση βασικών εννοιών της νευροεπιστήμης από παιδιά και το ρόλο που παίζει ο εγκέφαλος στις αισθήσεις μας. Μεταξύ άλλων σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά θα ζωγραφίσουν τα αισθητήρια όργανα, θα παίξουν χαλασμένο τηλέφωνο, θα κλείσουν τα μάτια και θα ανοίξουν τα αυτιά και θα παίξουν παντομίμα αισθήσεων.

 

9 Φεβρουαρίου 2020

Γιατί νιώθω στενοχωρημένος όταν τσακώνομαι; Γιατί χαίρομαι όταν κερδίζει η αγαπημένη μου ομάδα; Τα κορίτσια κλαίνε πιο συχνά από τα αγόρια; Τι σχέση έχει ένα σημείο του εγκεφάλου που μοιάζει με αμύγδαλο με τα συναισθήματα; Μεταξύ άλλων, σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά θα φτιάξουν κολάζ συναισθημάτων, θα παίξουν παντομίμα, θα ονοματίσουν το συναίσθημα και θα ζωγραφίσουν τη χαρά, τη λύπη, την αηδία κτλ.

 

15 Μαρτίου 2020

Πόσα νούμερα μπορώ να κρατήσω στη μνήμη μου και γιατί; Πώς γνωρίζω πού βρίσκεται η καντίνα του σχολείου και δεν χάνω τον δρόμο πηγαίνοντας προς τα εκεί; Ξεχνώ ποτέ πώς να κάνω ποδήλατο; Αυτά και άλλα θα επεξεργαστούμε σε ένα βιωματικό εργαστήριο με στόχο την εκμάθηση βασικών εννοιών της νευροεπιστήμης από παιδιά και το ρόλο που παίζει ο εγκέφαλος στη μνήμη. Μεταξύ άλλων, σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά θα φτιάξουν και θα παίξουν ένα παιχνίδι μνήμης, θα τους ζητηθεί να βρουν τον πιο σύντομο δρόμο σε χάρτες και θα μάθουν για το βασικό ρόλο που παίζει ο ιππόκαμπος για τη μνήμη.

 

12 Απριλίου 2020

Τι είναι η φαντασία; Πώς από το τίποτα φτιάχνουμε κάτι; Σε ποια ηλικία θεωρούμε ότι αρχίζει κάποιος να έχει φαντασία; Ποια η σχέση της φαντασίας με τα όνειρα; Ποιο μέρος του εγκεφάλου κινητοποιεί τη φαντασία μας; Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά θα ζωγραφίσουν και θα γράψουν ένα ποίημα όλα μαζί και θα μάθουν για τα μέρη του εγκέφαλου που παίζουν ενεργό ρολό στην φαντασία.

 

31 Μαΐου 2020

Γιατί πρέπει να κοιμόμαστε; Κοιμούνται όλα τα ζώα και αν ναι, χρειάζονται όλα ένα οκτάωρο; Γιατί κοιμόμαστε όταν κοιμόμαστε και ξυπνάμε όταν ξυπνάμε; Γιατί βλέπουμε όνειρα και πώς σχετίζονται με την πραγματικότητα; Πότε βλέπουμε όνειρα και γιατί δεν τα θυμόμαστε πάντα; Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά θα μιλήσουν για τα όνειρα τους και θα τα ζωγραφίσουν. Συνάμα, θα μάθουν για τις συνήθειες του ύπνου στο ζωικό βασίλειο και στους ανθρώπους και τις επικρατέστερες απόψεις πάνω στο γιατί ονειρευόμαστε.

 

Σχεδ/μος – Υλοπ/ση: Μαρίνα Μαρτίνου, PhD Αναπτυξιακής Γνωστικής Νευροεπιστήμης

 

Κυριακή, 11:30-13:00

Κόστος μεμονωμένης συνάντησης: 15€

Κλείστε το εισιτήριο σας εδώ.