Amedeo

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη

Ακολουθήστε μας

Search

ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ | Ο Γαλλικός Φιλελληνισμός
  -  ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ | Ο Γαλλικός Φιλελληνισμός

Ημερομηνία/Ώρα
28/02/2022
20:30 - 22:00

Τοποθεσία
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη


Πολλοί Γάλλοι συνθέτες συνέθεσαν φιλελληνικά τραγούδια για τους εράνους που οργανώνονταν υπέρ των Ελλήνων. Ο Κλέφτης, η Χήρα του Μπότσαρη, Οι αποχαιρετισμοί, εικόνες-σύμβολα της Επανάστασης, αλλά και εμβληματικές αρχαιοελληνικές μορφές όπως ο Σπαρτιάτης πολεμιστής, ζωντανεύουν μέσα από τις συνθέσεις των Allut, Päer, Jadin, Kuhn κ.ά.

 

Φανή Αντωνέλου σοπράνο

Κάτια Πάσχου σοπράνο

Γιάννης Καλύβας τενόρος

Μαρία Παπαπετροπούλου πιάνο

 

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022

‘Ωρα: 20:30

 

Η είσοδος είναι ελεύθερη, με απαραίτητη κράτηση θέσης.

Κλείστε το εισιτήριό σας εδώ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Giovanni Pacini (1796-1867), Mères, endormez vos enfants! – Chant de Missolonghi

Albert Guillion (1801-1854), Le réveil des Grecs

Ferdinand Sor (1778-1839), Le dernier cri des Grecs – Marche nocturne

Mélanie Allut, Les adieux du klephte – Romance

Flavie Parodi, Cyrénaïque – Chant Elégiaque

Hieronymous Payer, Bataille de Navarin – Fantaisie brillante για σόλο πιάνο,

αφήγηση σε ποίηση V. Hugo

Charles Chaulieu (1788-1849), Le jeune Spartiate aux Thermopyles – Cantate

Ferdinando Paër (1771-1839), Une veuve Greque au berceau de son fils

Louis-Emmanuel Jadin (1768-1853), La veuve du Grec Botsaris à l’Autel de Marie

Alphonse Gilbert (1805-1870), La Jeune Grecque

Friedrich de Flotow (1812-1883), Les derniers adieux

Charles Gounod (1818-1893), Vierge d’Athènes

Georges Kuhn (1789-1858), L’écho de Navarin – Romance hellénique

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Φανή Αντωνέλου

Σοπράνο. Σπούδασε όπερα, λίντ και παλαιά μουσική στην Ακαδημία της Στουτγκάρδης και του Τρόσσινγκεν. Κατέκτησε το Grand Prix Μαρία Κάλλας στην κατηγορία Ορατόριο/Λίντ του διεθνούς διαγωνισμού Μαρία Κάλλας (Αθήνα 2005) και το βραβείο Μέντελσον (Φρανκφούρτη, 2008 και 2009). Υπήρξε φιναλίστ του διαγωνισμού «Σούμπερτ και σύγχρονη μουσική» στο Γκρατς της Αυστρίας (2009). Έχει ηχογραφήσει τον ρόλο της Σουζάννας (Οι γάμοι του Φίγκαρο) με το σύνολο MusicAeterna υπό τη διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή (Sony classical), τους Εσπερινούς της Παναγίας του Μοντεβέρντι με το Ensemble La Fenice (Ligia), μουσική των τροβαδούρων της Θεσσαλονίκης και τον Κώδικα της Κύπρου με το σύνολο Ex Silentio (εκδ. Νεφέλη). Τον Οκτώβριο του 2019 κυκλοφόρησε το solo-CD της με τίτλο «Affinities» με έργα Ελλήνων και Γερμανών συνθετών των αρχών του 20ου αι. για φωνή και πιάνο (BIS Records).  Έχει συνεργαστεί με την Όπερα της Στουτγάρδης, την Όπερα της Περμ Ρωσίας, το Μέγαρo Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, με τα Φεστιβάλ Χαίντελ του Χάλλε, Ροσσίνι του Μπαντ Βίλντμπαντ και Σλέσβιχ-Χόλσταϊν της Βόρειας Γερμανίας, καθώς και με σύνολα όπως Lautten Compagney Berlin, Il Gusto Barocco, Χορωδία και Ορχήστρα Μπαχ του Μονάχου, L’arpa festante και Latinitas nostra. Έχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων στην Αίθουσα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, τη Λίντερ-χάλλε Στουτγάρδης, Άλτε Όπερ Φρανκφούρτης, Χέρκουλες Ζάαλ Μονάχου, Κοντσέρτχαους του Αμβούργου, στο θέατρο Ερμιτάζ και τη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης.Έλαβε έπαινο πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών για τη συμμετοχή της στον Μεσσία του Χέντελ με την Καμεράτα (σε διεύθυνση Μ.Χρυσικόπουλου – Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2013).   Συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπο και την Ομάδα Σημείο Mηδέν για την παράσταση «Θραύσματα από τον Κάφκα» του György Kurtág (Kafka-Fragmente), που παρουσιάστηκε στον Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις.(www.fanieantonelou.com)     

 

Κάτια Πάσχου

Υψίφωνος, θεατρολόγος της Φιλοσοφικής Αθηνών και απόφοιτος του Mannes College of Music της Νέας Υόρκης, έχει σπουδάσει υποκριτική στο Transformational Acting Studio της Sande Shurin. Ξεχώρισε από τα πρώτα της βήματα, μαθήτρια ακόμα, στο ρόλο της Σταχτοπούτα στην ομώνυμη όπερα του Rossini σε παραγωγή της παιδικής σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.  Αμέσως μετά με δίπλωμα μονωδίας από την τάξη του Τζων Μοδινού και υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη. Το 2008 έδωσε το επίσημο ατομικό της ρεσιτάλ στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης ως νικήτρια του διεθνούς διαγωνισμού Artists International Presentations, και το 2010 επαναπατρίστηκε, συνεχίζοντας τη μελέτη ρόλων ρεπερτορίου με τη Ζανετ Πηλού. Τότε σηματοδοτείται και η ενεργός δράση της ως σολίστ με βάση την Αθήνα σε ένα ευρύτατο ρεπερτόριο και σε ένα μεγάλο φάσμα καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, πρωταγωνιστώντας στην  Εθνική Λυρική Σκηνή με ρόλους όπως: Musetta (La Bohème/Puccini), Valencienne (Εύθυμη Χήρα/Lehàr), Adele (Νυχτερίδα/Strauss), Papagena (Μαγικός Αυλός/Mozart). Το ρεπερτόριο της περιλαμβάνει επίσης κλασικά έργα όπως το Stabat Mater του Pergolesi, το Requiem του Mozart, αλλά και σύγχρονα όπως The Turing Opera του William Antoniou, A short Story του Ιωσήφ Παπαδάτου, το Τραγούδι της Λητώς των Μωραΐτη – Παπαγεωργίου, τα δύο τελευταία  γραμμένα για την ίδια. Οι κύριες εμφανίσεις της στο εξωτερικό περιλαμβάνουν τους ρόλους της Violetta στην Traviata του Verdi στο Καναδά και  της  Susanna στους Γάμους του Φίγκαρο του Mozart στο Τορίνο, καθώς και μια σειρά συναυλιών στην Ισπανία, Νέα Υόρκη, Καλιφόρνια. Έχει επίσης συνεργαστεί με τις κορυφαίες εθνικές ορχήστρες: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Μουσικά Σύνολα ΕΡΤ, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων. Έχει συμμετάσχει σε σημαντικά φεστιβάλ, Ναυπλίου, Κυκλάδων, Σαντορίνης κ.α. και έχει δώσει ρεσιτάλ δίπλα στο  διεθνούς φήμης μπάσο Δημήτρη Καβράκο, με το οποίο μελετά τεχνική από το 2015. Με όραμα τη διεύρυνση του κοινού της όπερας έχει δημιουργήσει παραστάσεις κλασικής μουσικής, όπως «Τρεις Σοπράνο στο Τσάι μου», εκπαιδευτικά προγράμματα στο Ιδρύμα Θεοχαράκη, όπως «Συμμετοχική Όπερα», «The Katia Paschou Project» και έχει παρουσιαστεί ως Tedx Speaker-Performer στη διεθνή διοργάνωση Tedx Athens 2012 the ones who do, με θέμα ομιλίας «Πώς να δεις την όπερα πιο «cool». Διδάσκει στο Ωδείο Kodály.( www.katiapaschou.com)

 

Ιωάννης Καλύβας 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986. Είναι πτυχιούχος της σχολής Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα με τις πανεπιστημιακές του σπουδές αποφοίτησε από το Αττικό Ωδείο με το Πτυχίο Πιάνου (2004) με Άριστα Παμψηφεί και Έπαινο και το Δίπλωμα Μονωδίας (2010) με Άριστα Παμψηφεί και Α’ Βραβείο. Συνέχισε να μελετάει ρεπερτόριο και τεχνική με την Χριστίνα Γιαννακοπούλου. Τον Ιούλιο του 2014 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές (Diplommusiker Musiktheater-Operngesang) στην Ακαδημία Μουσικής του Würzburg (HfM Würzburg) στη Γερμανία στην τάξη της καθηγήτριας Cheryl Studer. Το Μάιο του 2014 έγινε δεκτός στην Ανωτάτη Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου του Μονάχου (Bayerische Theaterakademie August Everding-Hochschule für Musik und Theater München) για να συνεχίσει σε επίπεδο Μaster τις σπουδές του υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Ingrid Kaiserfeld. Το έτος 2012 του απονεμήθηκε τιμητική υποτροφία της «Richard Wagner Verband Würzburg-Unterfranken e.V.». Παράλληλα, έχει την τιμή να είναι υπότροφος του «Σωματείου Φίλοι της Μουσικής-Μαρία Κάλλας». Παράλληλα, έχει στην κατοχή του τα παρακάτω πτυχία ξένων γλωσσών: Αγγλικά (Certificate of Proficiency), Γερμανικά (Β2 Goethe Institut), ενώ έχει και βασικές γνώσεις Ιταλικών (A2). Έχει ερμηνεύσει Don Ottavio (Don Giovanni), Belmonte (Die Entführung aus dem Serail), Oronte (Alcina), Anthony (Sweeny Todd) και Τony (West Side Story, Καμεράτα) στο Φεστιβάλ Αθηνών, Endymione (L’arbore di Diana, Soler), Tamino (Die Zauberflöte, Festival d’Aix-en-Provence), ενώ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στην Εθνική Λυρική Σκηνή εμφανίστηκε ως Μουχτάρ (Φροσύνη του Π. Καρρέρ), Goro (Madama Butterfly), Arturo (Lucia di Lammermoor), Abdallo (Nabucco), Gastone (La Traviata), Flavio (Norma), Eisenstein (Die Fledermaus), Νίκος (Η κερένια κούκλα, παγκόσμια πρώτη), Danilo και Camille (Η εύθυμη χήρα), Πλούτωνα (Ορφέας στον Άδη Offenbach), Autumn (The Fairy Queen, Purcel). Επίσης, έχει συνεργαστεί με κορυφαίους μαέστρους όπως οι Paolo Carignani, Bruno Weill, Philippe Auguin, Λουκάς Καρυτινός, Μίλτος Λογιάδης, Γιώργος Πέτρου κ.α. Στα πλαίσια της HfM Würzburg έχει ερμηνεύσει ρόλους όπως Evangelist (Matthäus Passion, Bach), Obadjah (Elias, Mendelssohn), Orfeo, Vecchia (Orfeo, Rossi), Simplicius (Der Regimentszauberer, Offenbach), Der Schulmeister (Das schlaue Füchslein, Janacek), Zewakin (Die Heirat, Martinu). 

 

Μαρία Παπαπετροπούλου 

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο με τις Πόπη και Ναταλία Μιχαηλίδου στο «Αθήναιον» Ωδείο και το Ωδείο Σκαλκώτα αντίστοιχα. Πήρε το δίπλωμά της από το Ωδείο Σκαλκώτα με άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο. Συνέχισε τις σπουδές της με τη Φρανσουάζ Τινά στην Εκόλ Νορμάλ του Παρισιού και στο Εθνικό Ωδείο της Ορλεάνης, απ’ όπου αποφοίτησε αποσπώντας το πρώτο βραβείο. Κατόπιν με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης με τον Ούλριχ Ραντεμάχερ, στην ειδικότητα συνοδείας λίντερ, αποκτώντας μεταπτυχιακό δίπλωμα (ΜasterofArts) με άριστα.Παρακολούθησε σεμινάρια και τμήματα τελειοποίησης πιάνου, μουσικής δωματίου και συνοδείας λίντερ με τους Λέβ Βλασένκο, Γκίττυ Πίρνερ, Εντουάρντο Χούμπερτ και Μπρούνο Κανίνο.Έχει εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ (Μέγαρο Μουσικής 1994) και σε συναυλίες Μουσικής Δωματίου στην Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Τουρκία. Έχει συμπράξει επανειλημμένα, ως σολίστ, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Φιλαρμονική του Ριαζάν στη Ρωσία και την Ορχήστρα Νέων του Μύνστερ στη Γερμανία όπου ηχογράφησε σε CD το κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ KV467. Έχει ηχογραφήσει για την Ελληνική Ραδιοφωνία με το Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής του Θ. Αντωνίου και έχει εμφανιστεί στην Ελληνική Ραδιοφωνία και τηλεόραση.Διδάσκεις  μάθημα πιάνου,συνοδείας και μουσικής δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.

 

 

Η είσοδος στο αμφιθέατρο επιτρέπεται με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης

 

 

 

Με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής

και

του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού