ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΡΙΕΣ ΤΗΣ ΟΠΕΡΑΣ | Το Λυρικό Γκαλά της Συμμετοχικής Όπερας και του «Τhe Katia Paschou Project».
Σεπτέμβριος 17, 2018
ΜΠΕΤΟΒΕΝ-ΣΟΠΕΝ-ΡΑΒΕΛ | Ρεσιτάλ του Matan Fishov
Σεπτέμβριος 18, 2018

ΚΥΚΛΟΣ Ρ. ΒΑΓΚΝΕΡ | Λουδοβίκος Β’ και Βάγκνερ.

Ο Λουδοβίκος Β΄ της Βαυαρίας (1845-1886), συνδέθηκε στενά με το κίνημα του ύστερου ρομαντισμού στα τέλη του 19ου αιώνα και η επιρροή του ήταν πολλαπλή σε όλους τους τομείς της τέχνης.  Ιδιαίτερα στη μουσική συνδέθηκε στενά με την καθιέρωση της αιρετικής μουσικής του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Αυτό δημιούργησε προβληματισμό στο παλάτι. Τότε ο ίδιος είπε: «Η αληθινή μου αποστολή είναι να οικοδομώ. Με τον Βάγκνερ βρίσκομαι σε δίλημμα. Πρέπει να τον διώξω από το Μόναχο;» Ο Φώτης Παπαθανασίου στον ρόλο του Βάγκνερ εξηγεί τα γεγονότα. Η Μάγδα Μαυρογιάννη ως Κόζιμα Βάγκνερ και ως Σίσσυ επεμβαίνει στα γεγονότα της Ιστορίας. Έργα Βάγκνερ μεταγραφές για πιάνο ερμηνεύονται κατά την διάρκεια του δρώμενου. Ο καθηγητής Πάνος Λαζαράτος τοποθετείται. Το κοινό ψηφίζει.

 

Μάγδα Μαυρογιάννη ως Σίσσυ Κόζιμα – Βάγκνερ, κείμενο, σκηνοθετική επιμέλεια

Duo Pianismo, Δήμητρα Μανέ, Αντιγόνη Μηλιώρη, Δημήτρης Γιάκας, Τζούλια Σουγλάκου πιάνο

Φώτης Παπαθανασίου ως Ρ. Βάγκνερ

Πάνος Λαζαράτος Πανεπιστημιακός τοποθετείται υπέρ του Λουδοβίκου

 

Μάγδα Μαυρογιάννη

Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε μουσική και θέατρο στο Εθνικό Ωδείο, την École Normale και το Conservatoire Supérieure d’Art Dramatique στο Παρίσι, ενώ παρακολούθησε και σεμινάρια υποκριτικής με τον Tadashi Suzuki στην Νέα Υόρκη. Η καριέρα της ξεκίνησε με τη γαλλική ταινία »Celles qu’ on n’ a pas eues». Έπαιξε στο Théâtre Nationale de Chaillot υπό τη σκηνοθετική διεύθυνση του Antoine Vitez και συμμετείχε σε θεατρικές, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές σε Ελλάδα, Γαλλία, Αγγλία και Ελβετία. Διετέλεσε ραδιοφωνική παραγωγός στην ΕΡΤ, δημιούργησε τη θεατρική εταιρεία «ΑΞΙΑ» και ανέβασε τα έργα της ‘Sakura’, ‘Black Story’, ‘Αδάμ και Χαλιμά’, ‘Δίδυμες’. Ακόμα, μεταφράζει για το θέατρο και διδάσκει κλασικό πιάνο στο Εθνικό Ωδείο. Είναι και η δημιουργός του  ‘Classic Music Box’,·πρόκειται για μουσικά αναλόγια που ενώνουν τον λόγο και τη μουσική, τα οποία παρουσιάστηκαν στην Αθήνα (Λυρική Σκηνή, Μουσείο Μπενάκη, Ίδρυμα Θεοχαράκη, Ιδρυμα Μ.Κακογιάννης, Παρνασσός) και στο Παρίσι: (Salle Cortot, Cite de la Μusique): ‘Άλμα Μάλερ’, ‘Σονάτα του Κρόιτσερ’, ‘Ένα παιδί στη χώρα της Μουσικής’, ‘Η Περσεφόνη στον Άδη’, ‘Το όνειρο’, ‘Καλά Χριστούγεννα κύριε Σκρούτζ’, ‘Μέσα από το βλέμμα της Nelly’s’, ‘Κάρμεν, μ’ένα ρόδο στα μαλλιά’, ‘Κλάρα Σούμαν’, ‘Μότσαρτ, ο δρόμος προς την Πράγα’, ‘I love Οpera’, Διάσημα ντουέτι’, ‘Γεωργία Σάνδη’, ‘Άννα Μαγκνταλένα Μπαχ’, ‘Σύσσι, φύλλα ημερολογίου’.

 

Τζούλια Σουγλάκου

Σπούδασε κλασικό τραγούδι, αρχικά στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών με την Κ. Παπαλεξοπούλου και έπειτα, με την καθοδήγηση και τη μέριμνα του αείμνηστου Χρήστου Λαμπράκη ως υπότροφος «Μαρία Κάλλας», με την Βέρα Ρόζα στο Λονδίνο. Το 1994 έκανε το ντεμπούτο της στην Εθνική Λυρική Σκηνή με τον ρόλο της Νέντα (Παλιάτσοι) .Έκτοτε στην Ε.Λ.Σ. έχει ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους όπως: Ελβίρα (Ερνάνη), Αμέλια (Μποκκανέγκρα), Κόμησσα (Γάμοι Φίγκαρο), Σαντούτσα (Καβαλλερία), Άννα Μπολένα, Φράια (Χρυσός του Ρήνου), Λαίδη Μάκβεθ, Λεονώρα (Τροβατόρε), Τζοκόντα, Μητέρα (Φυλακισμένος), Αριάδνη (Αριάδνη στη Νάξο) και έχει συμμετάσχει σε πολλές παραγωγές του θεάτρου. Έχει επίσης ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους σε όπερες Ελλήνων συνθετών: Καλομοίρη, (Ξωτικά νερα, Ανατολή), Σαμάρα (Ρέα), Θεοδωράκη (Λυσιστράτη, Αντιγόνη), Μικρούτσικου ( Η επιστροφή της Ελένης), Τσαλαχούρη (Πούσκιν) και Κουμεντάκη (Φόνισσα). Έχει επανειλημμένως συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Θεσσαλονίκης και με πολλά φεστιβάλ (Αθηνών, Μονπελιέ, Μουσικού Φλωρεντινού Μαΐου, Επιδαύρου, Ναυπλίου),όπου συμμετείχε σε παραγωγές όπερας : Μπέκμπικ (Μαχαγκόνι), Ανδρομάχη (Αποχαιρετισμός της Ανδρομάχης), Μητέρα (Αμάλ), Κα Γκρόουζ (Στρίψιμο της Βίδας), Λυσιστράτη, η Επιστροφή της Ελένης. Συμμετείχε σε ορατόρια: Κατά Ιωάννην Πάθη, Μεσσίας, Ρέκβιεμ (Μότσαρτ, Μπραμς, Ντβόρζακ), Στάμπατ Μάτερ (Περγκολέζι, Μποκκερίνι), Ενάτη Συμφωνία (Μπετόβεν), Λειτουργία του Νέλσονα (Χάυντν), Ηλίας, Παύλος (Μέντελσον), Λειτουργία σε Ντο (Μότσαρτ), Ορατόριο των Χριστουγέννων (Σαιν-Σανς). Έχει δώσει πολλά προσωπικά ρεσιτάλ, έχει συμμετάσχει σε συναυλίες Μουσικής Δωματίου και Μουσικά Αναλόγια και έχει συμπράξει ως σολίστ με μεγάλα και μικρά ορχηστρικά σύνολα όπως: Κ.Ο.Α., Κ.Ο.Θ., Καμεράτα, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Βιρτουόζοι της Πράγας, Φιλαρμονική της Κολωνίας, Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ., Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων.

 

Δημήτρης Γιάκας

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Έλαβε δίπλωμα πιάνου από το Εθνικό Ωδείο (τάξη της Μυρτώς Μαυρίκου). Συνέχισε μουσικές σπουδές στην École Normale de Musique του Παρισιού, ειδικότερα στο πιάνο, στη μουσική δωματίου και στη μουσική προετοιμασία όπερας. Κατόπιν άρχισε να μελετά συνοδεία τραγουδιού πλάι στον Ντάλτον Μπόλντουιν. Από το 1982 έως το 1991 εργάστηκε ως πιανίστας-μουσικός εκγυμναστής στην Όπερα του Παρισιού, καθώς και στην όπερα της Λυών, κατόπιν προσκλήσεως του μουσικού διευθυντού της Kent Nagano. Παράλληλα, εμφανίστηκε συνοδεύοντας στο πιάνο τραγουδιστές στο Παρίσι, καθώς επίσης σε πολλές πόλεις και φεστιβάλ της Γαλλίας. Από το 1990 εγκαταστάθηκε πάλι στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε την τακτική συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή και με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συνοδεύει τακτικά Έλληνες και ξένους τραγουδιστές σε συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

Duo Pianismo (Δήμητρα Μανέ, Αντιγόνη Μηλιώρη)

Η  Δήμητρα Μανέ και η Αντιγόνη Μηλιώρη γεννήθηκαν στην Αθήνα και ολοκλήρωσαν σπουδές πιάνου με την Έφη Αγραφιώτη. Παρακολούθησαν μαθήματα πιάνου  στο International Summer School of Moscow State Conservatory καθώς  και στην Académie Internationale d’ Été de Nice. Μελέτησαν επίσης σε master class πιάνου με τους Vladimir Krainev,  Michail Ovtchinikov, Anne Oeland, Sontraud Speidel,  Bernard Ringeissen, Lazar Berman, Paul Badura Skoda, Οrsolya Szabo, Rita Wagner, Peter Nagy, Daniel Blumenthal και μουσικής δωματίου με τους Sergei Kravthenko & Jean Mouillere.

Παράλληλα με τις μουσικές σπουδές τους ολοκλήρωσαν σπουδές Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Αθηνών (Δήμητρα Μανέ) και Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Διεθνών και Ευρωπαϊκών σπουδών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πολιτικών Επιστημών & Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (Αντιγόνη Μηλιώρη).

Από το 2007 συνεργάζονται ως ντουέτο παρουσιάζοντας ρεπερτόριο  αποτελούμενο από έργα για δύο πιάνα του 20ου αιώνα και έργα για τέσσερα χέρια. Έχουν εμφανιστεί στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός», στην αίθουσα  «La Divina»  του Καλλιτεχνικού Κέντρου  Athenaeum , στο «Από μηχανής θέατρο», σε Πολιτιστικά Κέντρα Δήμων (Ψυχικού, Κορυδαλλού, Χαλανδρίου, Βούλας κ.α.) στο  Αθηναϊκό Δημοτικό Θέατρο, στην αίθουσα συναυλιών του Ωδείου Φίλιππος Νάκας, σε συναυλιακούς χώρους Ωδείων & Σχολείων κ.α. Έχουν μελετήσει και παρουσιάσει δεκάδες έργα Ελλήνων συνθετών & συνθετριών ενώ έχουν ηχογραφήσει κάποια από αυτά, με τη στήριξη του Τρίτου προγράμματος, στο δίσκο ακτίνας (cd) με τίτλο  «Σε άσπρο και μαύρο». Για πολλά χρόνια ήταν ενεργά μέλη της ομάδας «Εργαστήρι για τη μελέτη της ελληνικής μουσικής για πιάνο».

 

Φώτης Παπαθανασίου

Είναι γιατρός, συγγραφέας και Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη. Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Wagner και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Διεθνούς Εταιρείας Wagner από το 2008 έως το 2015. Βαθύς γνώστης της ζωής και του έργου του Richard Wagner, έχει γράψει βιογραφία του συνθέτη, ενώ έχει μεταφράσει πολλά μουσικά δράματα και δοκίμιά του.

 

Πάνος Λαζαράτος

Ο καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Πάνος Λαζαράτος σπούδασε θέατρο στη σχολή του Καρόλου Κούν (1982-1983) και πήρε το δίπλωμα μονωδίας από το Ελληνικό Ωδείο με άριστα παμψηφεί υπό τη μεσόφωνο Γιολάντα ντι Τάσσο (2000). Έχει οργανώσει πληθώρα ατομικών ρεσιτάλ με συνεργασία ηθοποιών στην Αθήνα, τη Σαντορίνη, τα Χανιά, την Καλαμάτα, τη Σπάρτη, τη Σύρο,  την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, την Παλαιά Επίδαυρο και τα Κύθηρα, με ρεπερτόριο βασισμένο κυρίως στην ιταλική καντσονέτα, την ισπανική θαρθουέλα, το γαλλικό τραγούδι, τα γερμανικά Lieder και άριες της ιταλικής κυρίως όπερας (Verdi και βερισμός). Μεταξύ άλλων: Bel Canto (2003), Sogno (2004), Romanza (2006), Ideale (2007), Passione (2008), Desamor  (2009 στην Αθήνα και στο Κάστρο της Καλαμάτας), Του κύκλου τα γυρίσματα (2009 στα Χανιά, με θεατρικό δρώμενο βασισμένο στον Ερωτόκριτο), Ave Maria (2009), Viaggio (2010), Αλεξάνδρεια (2010 προσκεκλημένος από το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας κατά την αναγόρευσή του ως άρχοντος μαΐστορος), Luce e Ombra (2010), Vivere (2011), Λες και ήταν χτες (2011, με την μεσόφωνο Βάγια Κωφού), My Way (2012), (με συνοδεία τους “Hermes Brass Quintet”), Ταξίδι στα Κύθηρα (2012). Έχει ηχογραφήσει την ανέκδοτη όπερα του Νίκου Καρβέλα «Ιοσολβάδ» (Ιοσολβάδ).

 

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

Ώρα: 20.30

 

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ

Πληροφορίες-κρατήσεις: 2103611206

Απρίλιος 4 @ 20:30
20:30