m
e
n
u
ΚΥΚΛΟΣ ΟΙ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΙ | ΕΡΩΤΑΣ – ΘΑΝΑΤΟΣ στα χρόνια του ρομαντισμού: Liszt, Schumann, Brahms, Wieck.
Σεπτέμβριος 17, 2018
Ακύρωση: ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΣΗΜΕΡΑ | Βασίλης Ρακόπουλος: Xορός των πυρσών.
Σεπτέμβριος 17, 2018

ΚΥΚΛΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ | Δέκα και μία Νύχτες

Ένας σπουδαίος κύκλος τραγουδιών του Γιώργου Κουρουπού για φωνή και πιάνο, με άξονα την ελληνική ποίηση και ειδικότερα την ποίηση που αναφέρεται στη νύχτα παρουσιάζεται στο Ίδρυμα Θεοχαράκη. Μελοποιημένα ποιήματα των: Διονυσίου Σολωμού, Γιώργου Σαραντάρη, Παυλίνας Παμπούδη, Λεωνίδα Κακάρογλου, Γιάννη Βαρβέρη, Οδυσσέα Ελύτη, Νίκου Εγγονόπουλου, Κώστα Καρυωτάκη, Ανδρέα Εμπειρίκου, Ιουλίτας Ηλιοπούλου και Γιάννη Ρίτσου παρουσιάζονται μέσα από την ευαισθησία της μουσικής του Γιώργου Κουρουπού, χαρτογραφώντας μ’ έναν πρωτότυπο τρόπο  τον ελληνικό νυχτερινό ουρανό.

 

Ιουλίτα Ηλιοπούλου απαγγελία

Μάιρα Μηλολιδάκη ερμηνεία

Τίτος Γουβέλης πιάνο

 

Ιουλίτα Ηλιοπούλου

Σπούδασε Βυζαντινή και Νεοελληνική Φιλολογία στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Θέατρο στην Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών. Έχουν εκδοθεί έξι ποιητικά της βιβλία από τις εκδόσεις Ύψιλον: Καλούς Ενιαυτούς Μάρκο (1987), Δίγαμμα (1992), Ευχήν Οδυσσεί (1997), Από το Ένα στο Δύο (2000), 11 τόποι για 1 καλοκαίρι (2007) & Το Σπίτι (2012). Επίσης, έχουν εκδοθεί: η μετάφραση στο έργο του P.B. Shelley Υπεράσπιση της Ποίησης (ύψιλον 1996), τα παιδικά παραμύθια Τι Ζητάει ο Ζήνων; σε μουσική Άλκη Μπαλτά (ύψιλον 2004) -κρατικό βραβείο παιδικού βιβλίου, Η Πράσινη Σκουφίτσα (ύψιλον 2008), Άλλο και τούτο (ύψιλον 2012) και το δοκίμιο Η Κούκλα (Ίκαρος 2008). Έχει γράψει τα ποιητικά κείμενα στα μουσικά έργα του Γιώργου Κουρουπού: Το καράβι του Έλατου (2000) και Ιοκάστη (2002). Έχει γράψει, επίσης, στίχους για τραγούδια των: Γιώργου Κουρουπού, Πέτρου Περάκη, Στάθη Γυφτάκη, Τατιάνας Ζωγράφου κ.ά. Παράλληλα με την ποίηση γράφει δοκίμια (έχει μελετήσει συστηματικά το έργο του Οδυσσέα Ελύτη και έχει πραγματοποιήσει πολλές ομιλίες γι’ αυτό) και επιμελείται εκδόσεις βιβλίων. Πρόσφατες εκδόσεις: Οδυσσέας Ελύτης: Ο ναυτίλος του Αιώνα και Συν τοις άλλοις, ενώ επί δεκατρία χρόνια συνεργάστηκε με την Ορχήστρα των Χρωμάτων και το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη στη δημιουργία προγραμμάτων λόγου και μουσικής.

 

Μάιρα Μηλολιδάκη

Απόφοιτος του Ωδείου Αθηνών, υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, με σπουδές στο Μιλάνο και στo Στούντιο Όπερας της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας στη Ρώμη. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Όπερα Δωματίου Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, την Ακαδημία της Αγ. Καικιλίας, τον Φλωρεντινό Μουσικό Μάιο, το Teatro dal Verme στο Μιλάνο, το Δημοτικό Θέατρο Πάτρας, σε ρόλους όπως Lucia (Lucia di Lammermoor), Magda (La Rondine), Βασίλισσα της Νύχτας (Ο Μαγικός Αυλός), Violetta, (La Traviata), Γυναίκα στην Ανθρώπινη Φωνή του Poulenc, Serpina (La Serva Padrona), Rosina (Ο Κουρέας της Σεβίλλης), Micaela (Carmen), κ.ά. Έχει συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Καμεράτα, τη Συμφωνική Ορχήστρα Tito Schipa, την Ορχήστρα I Pomeriggi Musicali, το ΕΣΣΜ, το Melos Brass, το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, το μπαρόκ σύνολο Sinfonia, την Athens Academica Orchestra, σε φεστιβάλ και ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ανάμεσά τους και στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης. Ξεχωρίζουν οι εμφανίσεις της πλάι σε διεθνώς καταξιωμένους σολίστες όπως ο οργανίστας Johannes Geffert (2006, ανοιξιάτικος κύκλος εκκλησιαστικού οργάνου) και ο κόντρα τενόρος Michael Chance (Γερμανική Εκκλησία, Απρίλιος 2015) σε έργα εκκλησιαστικής μουσικής. Ιδιαίτερη θέση στο ρεπερτόριό της έχει η σύγχρονη μουσική παραγωγή (π.χ. L. Berio, Sequenza III για σόλο φωνή, N. Hakim, Missa Resurrectionis για σόλο σοπράνο, W. Lutoslawski, Chantefleurs et Chantefables, J. Tavener, Έξι τραγούδια σε ποίηση της Αχμάτοβα για υψίφωνο και βιολοντσέλο, κ.ά.), καθώς και τα έργα σύγχρονων Ελλήνων συνθετών πολλά από τα οποία έχει παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση. Μαζί με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη, με τον οποίο συνεργάζεται σταθερά στο ρεπερτόριο μουσικής δωματίου, επιμελήθηκε τον κύκλο συναυλιών Ένα Μουσείο από Μουσική που πραγματοποιήθηκε με χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (2009-2011) και διοργανώνει το φεστιβάλ κλασικής μουσικής Μουσικοί ΣυνΤΟΝισμοί στη σκηνή Beton7 στον Κεραμεικό. Έχει συμμετάσχει σε δύο διακεκριμένες ταινίες μεγάλου μήκους του Ν. Κορνήλιου (11 Συναντήσεις με τον πατέρα μου και Μητριαρχία). Ως μέλος της ομάδας μουσικού θεάτρου ΡΑΦΗ από την ίδρυσή της το 2012 ως το 2015 έχει συμμετάσχει σε παραγωγές της, όπως Les Fables του La Fontaine σε σκηνοθεσία Μάρως Μαρμαρινού (Οικία Κατακουζηνού), Cendrillon της Pauline Viardot σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση (Skrow Theater), Pygmalion του J. Ph. Rameau σε σκηνοθεσία Πάρι Μέξη (Θέατρο Πόρτα) και Alcina του G. F. Handel, σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση (Θέατρο της οδού Κυκλάδων). Διδάσκει κλασικό τραγούδι στο Ωδείο Μάντζαρος και στο Αμερικάνικο κολλέγιο Deree (από το 2015), ενώ εργάζεται τακτικά ως vocal coach σε θεατρικές παραγωγές. Είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Σορβόννης στη γαλλική γλώσσα και πτυχιούχος της Νομικής Σχολής Αθηνών.

 

Τίτος Γουβέλης

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με τον Άρη Γαρουφαλή, στο Βασιλικό Κολλέγιο Μουσικής του Λονδίνου με τον Peter Katin και στη Βασιλική Ακαδημία της Σκωτίας με τον Fali Pavri ως υπότροφος του Σωματείου Τζίνα Μπαχάουερ, του Ιδρύματος Ωνάση και του ΙΚΥ. Τα τελευταία χρόνια μελετά τακτικά με τον διάσημο πιανίστα Dominique Merlet στο Παρίσι. Επίσης μελέτησε εκκλησιαστικό όργανο ως υπότροφος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με τον Nicolas Kynaston. Έχει κερδίσει βραβεία σε πολλούς πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς, καθώς και το βραβείο «Μυκονίου» της Ακαδημίας Αθηνών. Έχει συμπράξει ως σολίστ με τη Βασιλική Εθνική Ορχήστρα της Σκωτίας, τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, την Academica Αθηνών, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Αρμενίας κ.ά.. Δίνει τακτικά ρεσιτάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Μεγ. Βρετανία, Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία, Σερβία, Τουρκία, Νότιο Κορέα, Νιγηρία και Κύπρο). Παράλληλα δραστηριοποιείται έντονα στο χώρο της μουσικής δωματίου συνεργαζόμενος με σημαντικούς Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες και μουσικά σύνολα (Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, Σύνολο «Κύκλος», Melos Brass κ.ά.). Με τον πιανίστα Χαράλαμπο Αγγελόπουλο συνεργάζονται τακτικά σε ρεπερτόριο για δύο πιάνα και τέσσερα χέρια. Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από το μπαρόκ μέχρι και τον 21ο αιώνα. Σημαντική θέση σε αυτό κατέχει η ελληνική δημιουργία (έργα άνω των 50 Ελλήνων συνθετών) με αρκετές πρώτες εκτελέσεις. Ο Τίτος Γουβέλης διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Αθηνών και στο Ωδείο «Νικόλαος Μάντζαρος», ενώ έχει διατελέσει καθηγητής στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα είναι συντάκτης και επιμελητής των προγραμμάτων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Δίνει συχνά εισαγωγικές ομιλίες πριν από τακτικές συναυλίες της Κ.Ο.Α. και συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Από κοινού με την υψίφωνο Μάιρα Μηλολιδάκη έχουν την καλλιτεχνική επιμέλεια του φεστιβάλ «Μουσικοί ΣυνΤΟΝισμοί» στο πολιτιστικό κέντρο Beton7 στην Αθήνα.

 

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

Ώρα: 20.30

 

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ

Πληροφορίες-κρατήσεις: 2103611206

Μάρτιος 14 @ 20:30
20:30

//]]>