Σωτήρης Χατζάκης | Η πολιτική ως θέατρο και το θέατρο ως πολιτική.
Σεπτέμβριος 20, 2018
Θανάσης Δρίτσας | Κοινωνία και υγεία.
Σεπτέμβριος 24, 2018

Έλενα Ματθαιοπούλου | Έλληνες θεοί, μύθοι και ήρωες στην όπερα.

H οπερα σαν τεχνη χρωσταει την υπαρξη της στην Ελλαδα. Εφευρεθηκε σαν μουσικο/ φωνητικο ιδιωμα το 1597 στη Φλωρεντια ΧΑΡΗ στην Ελλαδα, οταν ο Δουκας Φερδινανδος των Μεδικων, γενναιοδωρος μαικηνας των τεχνων,  οργανωσε μια επιτροπη ‘Λα Καμερατα Φιορεντινα’ (αποτελουμενη από το συνθετη Τζιακοπο Περι, τον ποιητη, τον ιστορικο και δυο λογιους ευγενεις, τους Κομητες Κορσι και Μπαρντι), και τους ανεθεσε να ερευνησουν και να βρουν την πρωτοτυπη εκδοχη αυτων των εργων,  τη μουσικη που συνοδευε τα αρχαια δραματα του Αισχυλου, του Σοφοκλη και Ευριπιδη, των οποιων διοργανωναν τακτικα παραστασεις στα παλατια τους). Διοτι διαβαζοντας το Ποιητικον του Αριστοτελη  ανακαλυψαν ότι στην αρχαια Ελλαδα αυτά τα εργα δεν αποτελουντο μονο από απαγγελια αλλα και από τραγουδι.

Παρ’ ολες τις ερευνες τους, δεν τη βρηκαν, όπως και δεν την εχει βρει εκτοτε κανεις! Όμως μεσα από τη διαδικασια, και  μελετωντας προσεκτικα ολες τις παρατηρησεις του Αριστοτελη, δημιουργησαν μια δικη τους εκδοχη, που κατά τη γνωμη τους πλησιαζε πολύ το αρχαιο πρωτοτυπο. Την ονομασαν με το ελληνικο ορο, ‘μελοδραμα’ – το επισημο ονομα της οπερας.Η πρωτη οπερα –η Δαφνη του Τζιακοπο Περι, εκανε πρεμιερα  το 1597 στο Παλατσο Μπαρτνι.

Η Ομιλια θα αναδειξει την επιρροη της Ελλαδας στην οπερα ανα τους αιωνες και θα  συνοδευεται από  εργων των Περι, Μοντεβερντι, Χεντελ, Γκλουκ, Μοτσαρτ, Κερουμπινι, Ροσσινι, Βερντι, Ριχαρντ Στραους και του Επτανησιου συνθετη Παυλου Καρρερ.

 

3 Μαΐου 2019

Παρασκευή, 18.00-20.00

Μεμονωμένη διάλεξη: 10€, 5€

Μάιος 3 @ 18:00
18:00