Τρίο με φλάουτο: Έργα των Luise Farrenc, Σπύρου Σύρμου και Carl M. von Weber
Μάιος 6, 2019
Αλέκος Φασιανός-Βαγγέλης Χρόνης | 30 χρόνια φιλίας: Ζωγραφική και ποίηση
Μάιος 17, 2019

ΚΥΚΛΟΣ Ρ. ΒΑΓΚΝΕΡ | Βάγκνερ και Βέρντι;

Μια αντιπαράθεση ανάμεσα στον Βάγκνερ και τον Βέρντι. Δύο κόσμοι χωριστοί. Δύο συνθέτες που στη ζωή τους ποτέ δεν συναντήθηκαν. Μια αντίθεση που συντηρήθηκε στον 20ο αιώνα. Μια αντιπαράθεση ανάμεσα στον Διονυσιακό Βάγκνερ και τον Απολλώνιο Βέρντι.  Δυο κόσμοι χωριστοί.  Μια αντίθεση που συντηρήθηκε στον 20ο αιώνα, προκειμένου να ενισχύσει εθνικιστικές αντιλήψεις. Δύο συνθέτες που στη ζωή τους ποτέ δεν συναντήθηκαν. Ο Φώτης Παπαθανασίου στο ρόλο του Βάγκνερ μιλάει γι΄ αυτή την αντιπαράθεση. Η Μάγδα Μαυρογιάννη ως Τζουζεπίνα Στρεπόνι και ως Κόζιμα Βάγκνερ μεταφέρει τα γεγονότα της εποχής όπως τα έζησε ως ερωμένη και ως σύζυγος. Έργα Βάγκνερ – Βέρντι, ερμηνεύονται κατά τη διάρκεια του δρώμενου. Ο νομικός Θεμιστοκλής Μαυροκέφαλος τοποθετείται επιστημονικά. Το κοινό ψηφίζει Βάγκνερ ή Βέρντι;

 

Μάγδα Μαυρογιάννη ως Τζουζεπίνα Στρεπόνι και Κόζιμα Βάγκνερ, κείμενο, σκηνοθετική επιμέλεια

Τζούλια Σουγλάκου σοπράνο

Παντελής Κοντός βαρύτονος

Δημήτρης Γιάκας πιάνο

Φώτης Παπαθανασίου ως Ρ. Βάγκνερ

Θεμιστοκλής Μαυροκέφαλος Νομικός, τοποθετείται υπέρ του Βέρντι

 

Μάγδα Μαυρογιάννη

Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε μουσική και θέατρο στο Εθνικό Ωδείο, την École Normale και το Conservatoire Supérieure d’Art Dramatique στο Παρίσι, ενώ παρακολούθησε και σεμινάρια υποκριτικής με τον Tadashi Suzuki στην Νέα Υόρκη. Η καριέρα της ξεκίνησε με τη γαλλική ταινία »Celles qu’ on n’ a pas eues». Έπαιξε στο Théâtre Nationale de Chaillot υπό τη σκηνοθετική διεύθυνση του Antoine Vitez και συμμετείχε σε θεατρικές, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές σε Ελλάδα, Γαλλία, Αγγλία και Ελβετία. Διετέλεσε ραδιοφωνική παραγωγός στην ΕΡΤ, δημιούργησε τη θεατρική εταιρεία «ΑΞΙΑ» και ανέβασε τα έργα της ‘Sakura’, ‘Black Story’, ‘Αδάμ και Χαλιμά’, ‘Δίδυμες’. Ακόμα, μεταφράζει για το θέατρο και διδάσκει κλασικό πιάνο στο Εθνικό Ωδείο. Είναι και η δημιουργός του  ‘Classic Music Box’,·πρόκειται για μουσικά αναλόγια που ενώνουν τον λόγο και τη μουσική, τα οποία παρουσιάστηκαν στην Αθήνα (Λυρική Σκηνή, Μουσείο Μπενάκη, Ίδρυμα Θεοχαράκη, Ιδρυμα Μ.Κακογιάννης, Παρνασσός) και στο Παρίσι: (Salle Cortot, Cite de la Μusique): ‘Άλμα Μάλερ’, ‘Σονάτα του Κρόιτσερ’, ‘Ένα παιδί στη χώρα της Μουσικής’, ‘Η Περσεφόνη στον Άδη’, ‘Το όνειρο’, ‘Καλά Χριστούγεννα κύριε Σκρούτζ’, ‘Μέσα από το βλέμμα της Nelly’s’, ‘Κάρμεν, μ’ένα ρόδο στα μαλλιά’, ‘Κλάρα Σούμαν’, ‘Μότσαρτ, ο δρόμος προς την Πράγα’, ‘I love Οpera’, Διάσημα ντουέτι’, ‘Γεωργία Σάνδη’, ‘Άννα Μαγκνταλένα Μπαχ’, ‘Σύσσι, φύλλα ημερολογίου’.

 

Τζούλια Σουγλάκου

Σπούδασε κλασικό τραγούδι, αρχικά στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών με την Κ. Παπαλεξοπούλου και έπειτα, με την καθοδήγηση και τη μέριμνα του αείμνηστου Χρήστου Λαμπράκη ως υπότροφος «Μαρία Κάλλας», με την Βέρα Ρόζα στο Λονδίνο. Το 1994 έκανε το ντεμπούτο της στην Εθνική Λυρική Σκηνή με τον ρόλο της Νέντα (Παλιάτσοι) .Έκτοτε στην Ε.Λ.Σ. έχει ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους όπως: Ελβίρα (Ερνάνη), Αμέλια (Μποκκανέγκρα), Κόμησσα (Γάμοι Φίγκαρο), Σαντούτσα (Καβαλλερία), Άννα Μπολένα, Φράια (Χρυσός του Ρήνου), Λαίδη Μάκβεθ, Λεονώρα (Τροβατόρε), Τζοκόντα, Μητέρα (Φυλακισμένος), Αριάδνη (Αριάδνη στη Νάξο) και έχει συμμετάσχει σε πολλές παραγωγές του θεάτρου. Έχει επίσης ερμηνεύσει πρωταγωνιστικούς ρόλους σε όπερες Ελλήνων συνθετών: Καλομοίρη, (Ξωτικά νερα, Ανατολή), Σαμάρα (Ρέα), Θεοδωράκη (Λυσιστράτη, Αντιγόνη), Μικρούτσικου ( Η επιστροφή της Ελένης), Τσαλαχούρη (Πούσκιν) και Κουμεντάκη (Φόνισσα). Έχει επανειλημμένως συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Θεσσαλονίκης και με πολλά φεστιβάλ (Αθηνών, Μονπελιέ, Μουσικού Φλωρεντινού Μαΐου, Επιδαύρου, Ναυπλίου),όπου συμμετείχε σε παραγωγές όπερας : Μπέκμπικ (Μαχαγκόνι), Ανδρομάχη (Αποχαιρετισμός της Ανδρομάχης), Μητέρα (Αμάλ), Κα Γκρόουζ (Στρίψιμο της Βίδας), Λυσιστράτη, η Επιστροφή της Ελένης. Συμμετείχε σε ορατόρια: Κατά Ιωάννην Πάθη, Μεσσίας, Ρέκβιεμ (Μότσαρτ, Μπραμς, Ντβόρζακ), Στάμπατ Μάτερ (Περγκολέζι, Μποκκερίνι), Ενάτη Συμφωνία (Μπετόβεν), Λειτουργία του Νέλσονα (Χάυντν), Ηλίας, Παύλος (Μέντελσον), Λειτουργία σε Ντο (Μότσαρτ), Ορατόριο των Χριστουγέννων (Σαιν-Σανς). Έχει δώσει πολλά προσωπικά ρεσιτάλ, έχει συμμετάσχει σε συναυλίες Μουσικής Δωματίου και Μουσικά Αναλόγια και έχει συμπράξει ως σολίστ με μεγάλα και μικρά ορχηστρικά σύνολα όπως: Κ.Ο.Α., Κ.Ο.Θ., Καμεράτα, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Βιρτουόζοι της Πράγας, Φιλαρμονική της Κολωνίας, Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ., Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων.

 

Δημήτρης Γιάκας

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Έλαβε δίπλωμα πιάνου από το Εθνικό Ωδείο (τάξη της Μυρτώς Μαυρίκου). Συνέχισε μουσικές σπουδές στην École Normale de Musique του Παρισιού, ειδικότερα στο πιάνο, στη μουσική δωματίου και στη μουσική προετοιμασία όπερας. Κατόπιν άρχισε να μελετά συνοδεία τραγουδιού πλάι στον Ντάλτον Μπόλντουιν. Από το 1982 έως το 1991 εργάστηκε ως πιανίστας-μουσικός εκγυμναστής στην Όπερα του Παρισιού, καθώς και στην όπερα της Λυών, κατόπιν προσκλήσεως του μουσικού διευθυντού της Kent Nagano. Παράλληλα, εμφανίστηκε συνοδεύοντας στο πιάνο τραγουδιστές στο Παρίσι, καθώς επίσης σε πολλές πόλεις και φεστιβάλ της Γαλλίας. Από το 1990 εγκαταστάθηκε πάλι στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε την τακτική συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή και με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συνοδεύει τακτικά Έλληνες και ξένους τραγουδιστές σε συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

Φώτης Παπαθανασίου

Είναι γιατρός, συγγραφέας και Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη. Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Wagner και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Διεθνούς Εταιρείας Wagner από το 2008 έως το 2015. Βαθύς γνώστης της ζωής και του έργου του Richard Wagner, έχει γράψει βιογραφία του συνθέτη, ενώ έχει μεταφράσει πολλά μουσικά δράματα και δοκίμιά του.

 

Πέμπτη 16 Μαΐου 2019

Ώρα: 20.30

 

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ

Πληροφορίες-κρατήσεις: 2103611206