ΡΟΣΣΙΝΙ 150 ΧΡΟΝΙΑ | Péchés de Vieillesse ή Oι Aμαρτίες των Γηρατειών
Ιανουάριος 11, 2019
Ελισάβετ Μπαρμπαλιού | Περί ταυτότητας του έλληνα άνδρα
Ιανουάριος 25, 2019

ΚΥΚΛΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ | Πάθη απελπισμένα: Schubert, Fauré, Ρωσόπουλος, Monteverdi, Cesti, Landi, Strozzi, Dowland, Korngold. Ιστορίες ηρωίδων του Σαίξπηρ.

Οφηλία, Ιουλιέτα, Δυσδαιμόνα, Ιμογένη, Σύλβια… «Έπειτα πήρε μια χορδή λεπτότατη αλλά μεγάλης αντοχής και απειροπάλμων δονήσεων και πέρασε τα πετραδάκια ένα-ένα σαν χάνδρες σε μιαν αλληλουχία όπου τα χρώματα είχαν ονόματα (…).» A. Εμπειρίκος, Τα Τεκταινόμενα. Ανθολογώντας τραγούδια και άριες συνθετών που εμπνέονται από τις σαιξπηρικές ηρωίδες, η σοπράνο αφηγείται το ταξίδι ενηλικίωσης της Γυναίκας, τους τρόπους που η εικόνα της αλλάζει μέσα στο Χρόνο, σε διάλογο με την κιθάρα, όργανο ιδιαίτερα γοητευτικό και συχνά μελαγχολικό, που συντροφεύει ιδανικά αυτόν τον εσωτερικό μονόλογο.

 

Μάιρα Μηλολιδάκη σοπράνο

Κορίνα Βουγιούκα κιθάρα

Φώτης Παπαθανασίου απαγγελία

 

Μάιρα Μηλολιδάκη

 Απόφοιτος του Ωδείου Αθηνών στο κλασικό τραγούδι και της Δραματικής Σχολής Εμπρός – Εργαστήρι, υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, με σπουδές σε Μιλάνο και Ρώμη (Στούντιο Όπερας, Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας), συνεργάζεται με τους περισσότερους μουσικούς φορείς στη χώρα μας, ερμηνεύοντας ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου, με έμφαση στη σύγχρονη παραγωγή και τους Έλληνες συνθέτες. Είναι μέλος της ομάδας μουσικού θεάτρου Chromatic Sequence και του μπαρόκ συνόλου Canto Soave. Συνεργάζεται επίσης σταθερά με τον καλλιτέχνη και συνθέτη της ηλεκτρο-ακουστικής μουσικής Κωνσταντίνο Σκουρλή. Επιλέγοντας στιγμές: Μπρεχτ στο Εθνικό Θέατρο, Violetta (Verdi, La Traviata) και Madga (Puccini, La Rondine) στην Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας (Ρώμη), Gilda (Verdi, Rigoletto) στο Teatro dal Verme (Μιλάνο), Rosina (Rossini, Ο Κουρέας της Σεβίλλης) και Micaela (Bizet, Carmen) με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, Βασίλισσα της Νύχτας (Mozart, Ο Μαγικός Αυλός) στην ΕΛΣ, ρεσιτάλ στο Carnegie Hall (Νέα Υόρκη) με το κουιντέτο Melos Brass, συμμετοχή στο φεστιβάλ μπαρόκ μουσικής Casa de Mateus στην Πορτογαλία, καλλιτεχνική διεύθυνση του κύκλου συναυλιών Ένα Μουσείο από Μουσική (Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, με χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση, 2009-2011) και του Φεστιβάλ Μουσικοί ΣυνΤονισμοί στο Μπετόν7 (2011-2015), σύμπραξη με τον οργανίστα Johannes Geffert και τον κόντρα τενόρο Michael Chance, συμμετοχή σε παραγωγές της ομάδας ΡΑΦΗ – Céphise (Rameau, Πυγμαλίων) σε σκηνοθεσία Π. Μέξη, La Fée (Viardot, Cendrillon) και Morgana (Handel, Alcina) σε σκηνοθεσία Θ. Γλυνάτση – τα τραγούδια σε ποίηση Ελύτη του Γ. Κουρουπού, τα τραγούδια του J. Tavener σε ποίηση της Αχμάτοβα με τον τσελίστα Α. Λιακάκη στη Στέγη, η Gepopo (Ligeti, Le Grand Macabre) για το Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής του ΑΠΘ, συμμετοχή στην ταινία ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΑ του Ν. Κορνήλιου, συμμετοχή στις περφόρμανς BSDA του Γ. Παντελεάκη και Pietà του Γ. Στεφανακίδη που βραβεύτηκε τον Ιούνιο 2018 στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου AndriyivskyFest (Κίεβο), ο ρόλος της Μητέρας στην παράσταση Enter Sandman (E.T.A. Hoffmann) σε σκηνοθεσία Θ. Γλυνάτση, οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Δ. Σολωμού με τους Chromatic Sequence, το CD Vita Segrea Musica Segreta από την FMRecords με το Canto Soave, διδασκαλία τραγουδιού στο Deree και στο Ωδείο Φ. Νάκας, διδακτορικό σημειολογίας από τη Σορβόννη. Δεσμοί μουσικής και ζωής με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη.

 

Κορίνα Βουγιούκα

Γεννήθηκε στην ΚαβάλαΤον Ιούλιο του 2000 αποφοίτησε από το σολιστικό τμήμα της Ανώτατης  Μουσικής Ακαδημίας της Κολωνίας (τάξη Hubert Käppel), παίρνοντας το δίπλωμά της με άριστα και στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2002 αποφοίτησε από την Ανώτατη Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας στην Ελβετία, (τάξη Οscar Ghiglia), αποκτώντας τον μεταπτυχιακό τίτλο `Konzertreifediplom`. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της ήταν υπότροφος του Ιδρύματος  Κρατικών Υποτροφιών και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ωνάση. Το 2015 ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με θέμα τη σχέση της κιθάρας με τον υπόλοιπο μουσικό κόσμο στις αρχές του 19ου αιώνα όπως αυτή καταγράφεται στα έργα για κιθάρα που σχετίζονται με την όπερα. Έχει αποσπάσει διακρίσεις  σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς. Εχει εμφανιστεί σε πολλά διεθνή φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Παράλληλα έχει  δώσει  ρεσιτάλ σόλο  και  μουσικής  δωματίου σε σημαντικές αίθουσες  της Ελλάδας καθώς και σε πολλές άλλες χώρες (Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία, Βέλγιο, Πολωνία, Τουρκία, Η.Π.Α., Λιβύη). Έχει συμπράξει με ορχήστρες της Ελλάδας (Κρατική Ορχήστρα Αθηνών,  Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Καμεράτα του Μ.Μ.Α., Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ. ), της Ουγγαρίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Βουλγαρίας. Έχει ηχογραφήσει το cd laceworks (label 64millimetres) με έργα φωνητικού ρεπερτορίου των  Bellini, Schubert και Rossini μετεγγραμένα για κιθάρα από τον Τάσο Ρωσόπουλο. Έχει επίσης ηχογραφήσει για το τρίτο πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, για την Ελληνική Τηλεόραση καθώς και για soundtrack του διάσημου κινηματογραφικού συνθέτη Trevor Jones. Ήταν καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Γ.Α.Παπαϊωάννου τα έτη 2007, 2008, 2015 και 2016. Είναι διοργανώτρια του φεστιβάλ Ε.Μ.Μ.Α. soundtrack (συναντήσεις μουσικών συνόλων από πανεπιστημία και ακαδημίες από όλο τον κόσμο, το οποίο το 2012 έλαβε χώρα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση). Eίναι επίσης καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κιθάρας ‘Αρίων’ στο Μόλυβο Λέσβου. Διδάσκει κιθάρα στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

 

Φώτης Παπαθανασίου

Είναι γιατρός, συγγραφέας και Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος Εικαστικών  Τεχνών  και  Μουσικής  Β.  &  Μ.  Θεοχαράκη.   Πρόεδρος   της Ελληνικής Εταιρείας Wagner και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Διεθνούς Εταιρείας Wagner από το 2008 έως το 2015.

 

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019

Ώρα: 20.30

Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ

Πληροφορίες-κρατήσεις: 2103611206